جونم غذا

هدیه به شکموهای ایرانی

جونم غذا

هدیه به شکموهای ایرانی

باقالی قاتق(خورشت شمالی)

یه غذای خوشمزه شمالی که خیلی طرفدار داره ! من هم باقالی قاتق باشه میخورم !!  

 

مواد لازم : باقالی کشاورزی (شمالیا میگن پاچ باقاله) .سیر .شوید . تخم مرغ   

 

 

  

باقالیا رو خیس میدیم و پوستش رو میگیریم یه خورده زمان بره ولی برای اونایی که باقالی قاتق دوست دارن ارزش داره !! 

سیر رو له میکنیم و توی روغن همراه زردچوبه نمک و شوید (خشک) سرخ میکنیم تا عطرش در بیاد حواستون باشه سیر زود میسوزه ! بعد باقالیها رو اضافه و تفت میدیم وبعد آب میریزیم تا بپزه و جا بیفته حالا تخم مرغ رو درسته میشکنیم داخل خوروشت و بعد از ۵-۶دقیقه آماده است تا با پلو یا نون بخوریدش ! سیر ترشی یادتون نره ها

نظرات 5 + ارسال نظر
منیژه جمعه 10 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 18:55

به به چه خوشمزه ولی حیف اینجا در روستای ما از این باقالیها سخت پیدا میشه

نیره شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:03 http://salimi.blogfa.com/

از این باقالی ها پوست کنده و آماده ش تو بازار تهران پیدا می شه. من یکبار خریدم کلی فریز کردم. البته تو فصلش یعنی بهار! بازار تجریش هم فکر کنم باشه/

نیوشا شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 17:53

ma behesh migim baghali rashti

nc.m دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 23:37 http://www.torsh-shirin-malas.blogfa.com

عزیزم ما باقالا خورش رو یه جور دیگه درست میکنیم.
باقالی رو همراه روغن و زد چوبه تفت میدیم و شوید میریزیم بعد که یکم تفت خورد سیر خورد شده رو اضافه میکنیم.
در نهایت هم قبل از ینکه باقالی کاملا بپزه تخم مرغ میزنیم.
من عاشق این غذام.
ما باقالیا رو وقتی فصلش میشه پاک میکنیم و پوستشو کامل میگیریم بسته بندی میکنیم میزاریم فریزر.

چه عالی !

sarhang جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:15

من اینومن جدی میگم خیلی به این خورش علاقه دارم در ضمن فکر کنم برام خیلی خوبه تشکر میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد