جونم غذا

هدیه به شکموهای ایرانی

جونم غذا

هدیه به شکموهای ایرانی

شامی پوک ( شامی لپه )

یه شامی فوق العاده خوشمزه ! من که عاشقشم !


مواد لازم : لپه 200 گرم . گوشت گوسفند 200 گرم . تخم مرغ 2 عدد . آرد نخود چی 2 ق غ . پیاز 2 عدد . نمک . فلفل . زردچوبه . اگه دوست داشتین از کمی کاری هم استفاده کنید .



 

 گوشت رو با 1 عدد پیاز و کمی زرد چوبه با 1 ق غ روغن تفت بدید و بعد 2 لیوان آب و لپه رو اضافه کنید تا خوب بپزه و آب گوشت به خورد لپه ها بره در آخر مدام هم بزنید که ته نگیره ! پیاز های پخته رو از گوشت و لپه جدا کنید و دور بریزید . گوشت و لپه رو با یک پیاز خام و ادویه ها و آرد نخود چی داخل مخلوط کن بریزید تا یکدست بشه و بعد تخم مرغ رو اضافه کنید اگه مایه خیلی شل بود از آرد نخودچی استفاده کنید اگر خشک بود و انسجام نداشت از تخم مرغ استفاده کنید . روغن رو داخل تابه بریزید و شامی ها رو با در بسته سرخ کنید و بعد برش گردونید و دیگه در تابه رو نزارین تا طرف دیگرش هم سرخ بشه ! فوق العاده خوشمزه است حتما درستش کنید !


نظرات 9 + ارسال نظر
اعظم جمعه 3 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 00:41 http://mycookery.blogfa.com/

نوش جونتون..عالی شده عزیزم

سمیرا جمعه 3 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:01

سلام عیدت مبارک به به عجب چیزی تدارک دیدی.حسابی هم سرخش کردی خیلی جذاب شده شاد باشی

ممنون جاتون خالی !

negin شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 00:32 http://www.chefnegin.com

هووووووووووووومممممم

نوش جان

حسنا شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 22:40

وای ...دلم خواست..چی کار کنم من که از این حوصله ها ندارم بشینم غذا درست کنم

نمیخواد بشینی لپه و گوشت و پیاز رو بزار خودش میپزه !
حالا اگه خیلی دیگه ... ! بیا خونمون برات درست کنم !

شهین یکشنبه 5 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:00

سلام اعیاد بر تو مبارک ...شامی را عالی درست کردی نوش جونت

ممنون !

نغمه(برای دوستانم) سه‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 13:17 http://www.arna.persianblog.ir

دستت درد نکنه....اینم باید بذارم تو برنامم...منم خیلی دوست دارم....راستی یه مطلب عاااااالی تو وبلاگم گذاشتم بیا پیشم

ممنون

آرام چهارشنبه 8 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:15 http://www.art-aram.blogfa.com

خیلی جالب و حتما خوشمزه

sarhang جمعه 17 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:02

به به چیز دیگه نمی تونم بگم

واقعا ؟!!

رویا یکشنبه 14 دی‌ماه سال 1393 ساعت 13:41

سپاس از سایت فوق العادنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد