جونم غذا

هدیه به شکموهای ایرانی

جونم غذا

هدیه به شکموهای ایرانی

رولت گوشت ویژه

یه رولت کلاسیک دارم براتون ! برای موقع هایی که جشن 2 نفره میگیرید !


مواد لازم : گوشت گوسفند 250 گرم . گوشت چرخ شده 200 گرم . قارچ خرد شده 100 گرم . فلفل دلمه ای 2 ق غ خرد شده . زرد چوبه . نمک . آویشن . فلفل سیاه .پیاز . ترخون یا جعفری تازه .



 

ادامه مطلب ...

عیدتون مبارک !



زیر سایه آقا امام رضا انشالا به همه آرزوهای قشنگمون برسیم !



رولت سویا

یه رولت گوشت دیدم از اینجا خوشم اومد درستش کردم خوشمزه بود گفتم برای شما هم تعریف کنم خوشتون بیاد درستش کنید بخورید لذت ببرید !!!


مواد لازم خمیر : تخم مرغ 2 عدد .شیر یا ماست 4 ق غ .آرد 2 ق غ سر پر .نمک آویشن پودر سیر . کنجد 1 ق غ .کمی زرشک


مواد لازم داخل رولت : سویا 200 گرم . پیاز 1 عدد رنده شده. فلفل دلمه ای 2 غ ق نگینی . رب . کمی آویشن . زرد چوبه فلفل سیاه .


  ادامه مطلب ...

قهوه موکا (نوشیدنی قهوه شکلاتی)

برای شبهای خنک پاییزی که در پیش داریم این نوشیدنی خوشمزه رو نوش جان کنید !


مواد لازم : پودر نسکافه گلد(نسکافه طلایی یا معمولی) . شکلات تلخ .(درصد تلخی شکلات به سلیقتون بستگی داره میتونید از شکلات شیری هم استفاده کنید ) آب جوش یا شیر




 

ادامه مطلب ...

آش کشک بدون سبزی!

خوب از اونجایی که خیلی عاشق آش و کشک هستم این مدلی رو برای مواقعی کشف کردم که بعد از پخت حبوبات متوجه میشی سبزی نداری !!


مواد لازم : جو پوست کنده 100 گرم . عدس 100 گرم . گوشت 200 گرم . کشک 2 ق غ . نعناع خشک 1 ق غ .





 

ادامه مطلب ...

خوراک رژیمی قارچ و مرغ

یه خوراک رژیمی و خوشخوراک بدون روغن !


مواد لازم : سینه مرغ . قارچ . سبزی ها خشک معطر شامل نعناع . ترخون . آویشن (من از چاشنی سالاد استفاده کردم) . کنجد .پیاز . کمی آبلیمو .



 

ادامه مطلب ...

آش لوبیا سبز

یه آش جدید و خوشمزه ! آش لوبیا سبز !


مواد لازم : لوبیا سبز 250 گرم . لوبیا چشم بلبلی 50 گرم (2تا3 ق غ) . شوید خشک یا تازه . گوشت خورشتی 200 گرم (من یه بسته خورشتی استفاده کردم) .پیاز 1 عدد .



 

ادامه مطلب ...

فسنجان با مرغ (خورشت فسنجون)

یه خوروشت بی نظیر با گردو ! که البته با مغزهای دیگه هم درست میشه ! طرز تهیه های متفاوتی داره ! ترش یا ملس و شیرین و همچنین رنگش که تیره باشه یا روشن بسته به سلیقتون داره ! با یه پلوی داغ آی میچسبه ! مخصوصا اگر در کنارش چاشنی های شمالی هم که باشه ! مثل کال کباب ! زیتون پرورده ! ماست بادمجون  یا ترب سفید و ... !!


مواد لازم : گردو 200 گرم 2 تا 3 بار چرخ شده . مرغ 2 تکه . رب آلوچه (گوجه سبز) 2 ق غ . رب گوجه فرنگی 1 ق غ . پیاز متوسط 1 عدد . بادمجان سرخ شده ( در صورت تمایل )


فسنجون من روشن و راحت و ترشه ! راههای تیره و شیرین شدنش رو هم آخرش میگم !



 

ادامه مطلب ...

آش شله قلم کار

یه آش فوق العاده ! آش شله قلم کار ! من که عاشقشم ! کیه که دوست نداشته باشه ! فقط حیف که خیلی کار میبره و پر کالریه !

مواد لازم :

نخود و لوبیا سفید مخلوط 50 گرم(2تا3 ق غ) . لوبیا چیتی 50 گرم . عدس و ماش مخلوط 60 گرم(3 ق غ از هر کدوم) . سبزی آش (اسفناج تره گشنیز جعفری) خرد شده 250 گرم .ترخون و مرزه خشک 2 ق غ . گندم 100 گرم. برنج 50 گرم.گوشت ترجیحا گوسفندی 250 گرم . پیاز بزرگ 2 عدد . نعناع خشک 3 ق غ . زرد چوبه . فلفل قرمز . کشک و دارچین (در صورت تمایل)





 

ادامه مطلب ...

ژله موزاییک موزی ! ( ژله خرده شیشه )

یه ژله کلاسیک و شیک ! مخصوص مهمونی ! خیلی هم راحته ! تقدیم به خواهر گلم !


مواد لازم : ژله زرد یا سفید (موز . آناناس. نارگیل یا آلوئه ورا) برای پایه . ژله های رنگی دیگه ! . شیر . موز


من از یک بسته ژله آناناس . نصف بسته ژله انار . نصف بسته ژله بلوبری . 1 لیوان شیر . و 1 عدد موز استفاده کردم . شما میتونید بسته به سلیقه رنگ ژله و نوع میوه تون رو تغییر بدین .



 

ادامه مطلب ...